Vakleerkracht Silke Vander Putten vertelt over de ontwerpopdracht waarbij haar leerlingen uit het derde jaar arbeidsmarkt zelf kledij ontwierpen alsof ze werkten voor Gucci, Ralph Lauren of Calvin Klein: “Ontwerp zelf een kledingstuk en probeer je medeleerlingen te overtuigen om jouw kledij te kopen. Kies zelf of je voor sportkledij of werkkledij kiest en dien een ontwerp in dat je met een presentatie ondersteunt alsof je naar een potentieel modebedrijf stapt. Het was een opdracht voor onze leerlingen tijdens de lessen GOALZ. Tijdens deze lessen werken ze aan verschillende vaardigheden en deze opdracht paste perfect binnen de vaardigheid cultuur.”

Bij collega Anne-Sophie Debevere werkten ze binnen de vaardigheid ‘wetenschappen’ aan zeer uitdagende proefjes tijdens de lessen GOALZ. Mevr. Debevere getuigt over de inzet van haar leerlingen: “Tijdens de lessen GOALZ wetenschappen gaan de leerlingen proefondervindelijk aan de slag met de leerinhouden wetenschappen en STEM. Van mayonaise maken tot aggregatietoestanden in praktische toepassingen gaan bekijken, maar eveneens de stoffen van dichtbij gaan bekijken (microscopie), samen zoeken naar oplossingen voor een bepaald probleem, het onderzoeken van bepaalde verschijnselen, enz. Dit alles in een bad van samenwerkingsvaardigheden waarbij we vooral veel proberen te leren van elkaar. ” 

Bekijk zeker enkele foto’s van deze lessen GOALZ door op de onderstaande foto door te klikken.