Vergeet klassieke gezelschapsspelen zoals Monopoly, Risk, Zeeslag, Ganzenbord of Cluedo want de leerlingen uit de richtingen ‘Houtbewerking’, ‘Schilderen en decoratie’, ‘Elektriciteit’, ‘Basismechanica’, ‘Verzorging’ en ‘Kantoor’ ontwikkelden in een losse projectweek van het vak ‘PAV’ zelf nieuwe moderne varianten van de bekende gezelschapsspelen.

Het waren de leerkrachten mevrn. De Taeye, Vander Putten, Dhont en dhr. Verlinden die samen dit project lanceerden waarbij de creativiteit van de leerlingen werd geprikkeld en wordt gekoppeld aan vaardigheden zoals logisch redeneren, tactiek, probleemoplossend denken en kansberekening.

De leerlingen creëerden zelf een spelvorm en gaven het spelbord vorm via een tekening of andere creatieve werkvorm. De kaartjes met opdrachten, spellogica, opdrachten en uitdagingen werden bedacht door de verschillende groepjes van leerlingen.

De diversiteit in gezelschapsspelletjes is enorm! Van het vernieuwende spel ‘de doodskop’ tot hippe monopolyversies of een Trivial Pursuit variant. Ook een spelvorm als ‘waarheid, durven of doen’ of een ‘mens-erger-je-niet’-spel kregen andere invalshoeken. Er werden zeer mooie eindresultaten ingeleverd gebaseerd op FC. De Kampioenen, Call of Duty, Japanse anime of Disney. Nadat de spelletjes waren afgewerkt konden de leerlingen elkaar uitdagen en werden de spelletjes ook eens gespeeld.

De leerkrachten zijn heel fier op de grote variatie aan gezelschapsspelletjes en verwijzen graag naar het fotoverslag dat je kan bekijken op deze website. Klik op de onderstaande foto om meer foto’s te bekijken van de leuke spelletjes die de jonge leerlingen uitwerkten.