Bekijk het uitgebreide fotoverslag van de boeiende uitstap naar Brussel die werd georganiseerd door de leerkrachten van de levensbeschouwelijke vakken. Deze uitstap valt binnen het kader van ‘ILD’ (interlevensbeschouwelijke dialoog) en bevatte een boeiend interactief stadsspel en een interlevensbeschouwelijke wandeling langs religieuze gebouwen of langs belangrijke sociale projecten in die andere grootstad met een ‘Manneken Pis’.

Leerkracht zedenleer, mevr. Dorien Croonenborghs, blikt tevreden terug op de verschillende uitstappen met alle vijfde- en zesdejaarsleerlingen: “In de voormiddag speelden de leerlingen het stadsspel ‘Brusseleir’. De leerlingen kregen allemaal een gsm van de organisatie die ze interactief moesten gebruiken om zich via gps-locaties een weg te banen door Brussel. Het eenvoudige spel is een eerste kennismaking met een paar Brusselse klassiekers, maar gaat ook verder dan enkel de Grote markt of de Nieuwstraat. Op plekken als de Ancienne Belgique, het Warandepark en de Bozar krijgen de leerlingen een uniek verhaal over de stad en zijn inwoners.”

Mevr. De Cooman vertelt graag over de levensbeschouwelijke wandeling die de leerlingen in de namiddag met een gids konden volgen: “De organisatie Axcent voorziet activiteiten en projecten rond dialoog en kennismaking tussen de verschillende levensbeschouwingen en religies in Brussel. Via een stadswandeling konden de leerlingen proeven van de levensbeschouwelijke diversiteit in onze school en passeerden ze ook enkele belangrijke levensbeschouwelijke huizen. Een geslaagde uitstap die inspireert en aanzet tot dialoog tussen mensen met een verschillende mening.”

Klik op de onderstaande foto om heel wat foto’s te bekijken van deze boeiende en uitdagende uitstap naar Brussel.